Havaj 2017: Big Island

Sny jsou od toho, aby se stávaly skutečností. A po letech koukání na dokumenty a fotografie o Havajských ostrovech jsem si i já konečně splnila pár velkých snů na malém souostroví uprostřed Pacifického oceánu. Na Havaji jsem strávila celkem jeden týden a navštívila dva Havajské ostrovy. Prvních 5 dní jsem strávila na Big Islandu. Největším, ale zároveň nejmladším ostrovem Havaje.

Krab

Jak jistě víte, celá Havaj je tvořená z 8 ostrůvků z nich nejatraktivnější mi vždy přišel právě Big Island. Z řad ostatních ostrovů vyčnívá svými stále velmi aktivními vulkány.
Ihned
po výstupu z letadla v Koně mě přes nos praštil horký vzduch. Teplota venku se pohybovala těsně pod 30 stupni Celsia. Pro mě velký teplotní skok, protože když jsem nasedala do letadla v kanadském Vancouveru, teplota venku byla něco okolo 5 stupňů.
Vyzvednuly
jsme s kamarádkou auto, které jsme měly pronajaté a vyrazily do nejbližšího Walmartu nakoupit všechny potřebné věci na přežití. Následně jsme si jely odvézt věci do našeho náhradního havajského domova a vyrazily jsme na nedalekou pláž podívat se na náš první havajský západ slunce. Nádherná podívaná, to vám povím!

Západ slunce

Ubytování jsme měly klasicky přes airbnb.com, ale nebylo to nic obyčejného. Bydlely jsme ve stanu na zahradě za krásným typicky havajským domkem. Vlastníci domu si skrz airbnb vyloženě přivydělávaly, a tak u stanu nechyběl venkovní záchod a sprcha v havajském stylu. Staré surfovací prkno na němž byla přidělaná sprcha. Palmy venku byly nazdobené vánočními barevnými světýlky a všechno to hrálo krásnými barvami. Až tam mi poprvé došlo, že jsem vlastně už na té Havaji. Konečně.

Druhý den ráno jsme byly na nohou opravdu brzo, a to díky tříhodinovému časovému posunu. Od České republiky je Havaj přesně o 12 hodin napřed, což dělalo sdílení zážitků a pocitů s rodinou a kamarády trochu snazší, protože jakmile bylo 7 hodin ráno, tak v Čechách bylo 7 hodin večer. Po snídani jsme vyrazily na sever ostrova, navštívit krásné pláže a na úplném severu útesy. Hned první pláž na které jsme stavěly se mi líbila nejvíc, proto tak jsme se tam poslední den ještě vrátily. Můžu vám říct, že tak čistě azurový oceán a bílý písek jsem nikdy neviděla. Manini’owali beach doporučuji rozhodně na Big Islandu navštívit!

Na úplném severu Big Islandu se nachází Pololu Valley, což je nádherné zelené údolí, které rozhodně stojí za to vidět. Před tím, než jsme dojely do údolí jsme se ještě zastavily na Hapuna beach. Pláž mi přišla jako normální písečná pláž. Krásná samozřejmě, ale ničím zvláštním nevyčnívala.

Pololu Valley Pololu valley

Třetí den ráno jsme si sbalily všechny věci, naložily je do auta a vyrazily na druhou stranu ostrova do světoznámého Volcano national parku. Cestou jsme se zastavily na historickém a posvátném místě Pu’uhonua o Honaunau. Dorazily jsme tam přibližně po 7 hodině ráno, takže nikde ani noha. Procházku tam jsem si strašně užila. Ne jen díky tomu, že místo je vyloženě nádherné a nebyl tam nikdo jiný kromě nás, ale díky té auře, která z toho místa vyloženě vyzařuje. Do češtiny se tohle místo dá přeložit doslova jako “Posvátné útočiště v Honaunau”. Dříve to bývávalo sídlo havajské královské rodiny, kterou od ostatních obyvatel oddělovaly masivní zdi z černých lávových kamenů. Posvátné je proto, že zde byly uloženy ostatky králů.

Přibližně hodinu a 15 minut od tohoto historického místa jsme stavěly na Punalu’u Black Sand beach – nádherná pláž s černým pískem. Písek je černý díky čediči (tj. tmavá výlevná magmatická hornina) a lávě, která tam před x tisíci lety tekla do oceánu. Na pláži jsme potkaly odpočívající mořskou želvu, nebo jak řeknou obyvatelé Havaje – honu.

Necelých 40 minut od pláže jsme již konečně dorazily do Havajského sopečného národního parku! Den, na který jsem čekala strašně dlouho. Jako první jsme zašly do návštěvnického centra poradit se s rangerem o tom jaká je situace a kudy zrovna láva protéká. Následně jsme vyrazily ke Kilauea sopce – jedna z nejaktivnějších sopek na celém světě. Přes den obrovský kráter, ve kterém se dá zahlédnout bublající a vytřikující láva. Přes noc se kráter promění v hotové peklo.

Dále jsme projížděly po silnici, až skoro k oceánu a zastavovaly na vyhlídkách. Nejvíc se mi líbil lávový tunel Thurston. Je to vlastně stejné jako se procházet v jeskyni. Lávový tunel je vytvořen tak, že horní vrstva lávy chladne rychleji a tak se vytvoří právě strop tunelu. Na Havaji je lávových tunelů strašná spousta.Lávový tunel je pojmenován po svém objeviteli a zároveň zakladateli celého národního parku, Lorinnovi A. Thurstonovi.

Na večer jsme se ubytovaly v našem dalším airbnb ubytování blízko národního parku, protože jsme se vracely druhý den zpět. Nejdříve jsme se zastavily na dvou známých vodopádech, Rainbow falls a Akaka falls. Rainbow falls mi přišly zajímavější, protože jsme vyšplhaly až přímo nad vodopád a já seděla na samé hraně skály. Neuvěřitelný pocit, který jsem si strašně užívala.

Okolo druhé hodiny odpoledne jsme dojely na konec Chain of Craters road a mohli tak začít výšlap k místu, kde se láva vlévá do oceánu. Ale o tom, až v dalším článku!

This Article Has 10 Comments
  1. šárka says:

Wau krásný článek… ty fotky tomu dodaly třešničku na dortu. paráda jen tak dál

2. ejnets says:

Tak to je neuvěřitelná nádhera 🙂 To ubytko muselo být skvělý!

3. Bobiknannie says:

Prekrásne. Videli ste naozaj krásne miesta. Podľa popisu to vaše ubytovanie muselo byť zaujímavé. A tiež by sa mi takto páčilo cestovať s kamarátmi.

4. Bozi zazitky!! To setkani se zelvickou vam zavidim, ja byla minule tydny na ostrove, kam chodi snaset vejce, bohuzel jsem zadnou nevidela 😕 krasny clanek i fotky!

5. Daysy says:

Přenádherné! Moc se to povedly i fotky. Krásně jste si to užili. 🙂

blog Days of Daysy

6. Marketa says:

Marky, tak moc závidím takový dobrodružství a parádní dovolenou 🙂 krásné fotky (jako vždy) a moc fajn článek…

7. Andy's diary says:

To je nádhera! Líbí se mi ty dřevěné sochy z Pu’uhonua o Honaunau. 🙂 To musela být paráda!

8. Nadhera. Kamaradka tam letela minly rok. Myslim, ze je malo Cechu, kteri to tam navstivi 🙂 (pokud zijou v CR).

9. Birdie says:

Krasné fotky! 🙂 Havaj byl mým snem již odmala, společně s Disneylandem, ale ani na jedno místo jsem se nepodívala! 😀 Docela by mě zajímalo to vaše bydlení a ta sprcha! 😀